Вправи та техніки природотерапії у початковій школі

  Необхідність оновлення освітньої системи в початковій школі обумовлена зростанням в останні роки числа різного роду відхилень у фізичному, психічному і моральному розвитку школярів. У зв'язку з цим з усією гостротою постає питання про таку організацію спілкування та спільної діяльності вчителя й учнів, у процесі якої здійснюється взаємне особистісний розвиток учасників освітньої взаємодії. Такому контакту відповідає техніка психотерапевтичного педагогічного впливу, заснована на природотерапевтичних технологіях. Пропонуємо інтерпретацію окремих технік природотерапії, застосування яких сприятиме поліпшенню освітньо-виховного процесу початкової ланки освіти.

Ароматерапія

  • проводжаючи дитину до школи, посипте носовичок розмарином, який підвищує пам'ять і здатність до зосередження;
  • щоб позбавити дитину від страху перед контрольною, можна замінити розмарин лавандою або іланг-ілангом;
  • Варто застосовувати  аромотерапію при профілактиці  захворювань: нежить - евкаліпт, чайне дерево, кашель - евкаліпт, м'ята перцева;
  • для дезінфекції приміщень варто застосовувати масло чайного дерева (знищує бактерії, ефективно проти вірусів і грибків), евкаліпт чи розмарин.

Ігротерапія

  • гра «Словесний волейбол»: вчитель, кидаючи м'яч, називає слово, наприклад іменник «хмара». Той, хто ловить м'яч, додає відповідне за змістом дієслово. До кінця гри доходять тільки самі знають і кмітливі. 
  • гра «Бджола»: учні мають уявити перед собою бджолу, що повільно летить по колу, і виконувати таким чином кругові рухи очима. За командою вчителя «бджола сідає учням на перенісся»;
  • гра «Диригент»: учні уявляють себе диригентами, беруть в руку «диригентську паличку» (олівець, ручку) і починають диригувати. При цьому вони не відривають очей від кінчика палички. 

Кольоротерапія

  • техніка овочевих печаток: за ескізом учня готують печатки з твердих овочів (картопля, морква, буряк і т.д.), використовують печатки у спонтанних іграх;
  • вправа "малювання чарівними фарба-ми": учні виготовля-ють "чарівну фарбу" певного кольору та виливають фарби на картон, змішуючи їх руками. Рецепт фарби: 2 ст. л. борошна + 1,5 ст. л. солі + 1/3 ч. л. олії + трохи води. Замісити тісто. Потім додавати потроху води, 2 ст. л. клею ПВА. Далі в тісто додається гуаш.

     Педагогічні поради 

щодо ефективної взаємодії усіх учасників освітнього процесу 

в початковій школі з використанням природотерапії:

  1. Вчитель має підтримувати позитивний емоційний стан учнів. Позитивні емоції активізують діяльність головного мозку, поліпшують пам'ять і працездатність дітей. Позитивні емоції у процесі діяльності - необхідна умова психічного здоров'я. Навпаки, відсутність інтересу до занять, нудьга є сильним фактором стомлюваності.
  2. Підвищенню фізичної та розумової працездатності сприяє динамізація робочої пози учнів в процесі заняття. Відомо, що більшу частину уроку школярі, як правило, проводять сидячи за столом, в умовах статичної напруги. У той же час встановлено, що навіть короткочасний вплив статично напружених станів є чинником, гнітючим нейродинаміку і регуляцію вегетативних функцій організму. Тому особливої актуальності набуває розширення на уроці рухової активності учнів.
  3. Сприйняття інформації відбувається, в основному, завдяки двом сенсорним системам: слухової і зорової. Відсутність або недолік слуху сприяють більш напруженій роботі зорової системи і є обтяжуючою чинником для її функціонування, що призводить до зниження зорової працездатності і стійкості уваги. Необхідний спеціальний постійний контроль за дозуванням зорових навантажень і станом зору учнів.
  4. Велике значення в попередженні втоми у дітей на заняттях належить фізкультхвилинки та застосування елементів ігротерапії. Час проведення фізкультхвилинок та психолого-педагогічних технік і вправ, можна варіювати, але в будь-якому випадку їх слід проводити при перших ознаках втоми молодших школярів.

Пам'ятаймо:  Віддаляючись від критеріїв суспільства і наближаючись до природи, ми мимоволі стаємо дітьми: все здобуте відпадає від душі, і вона робиться знову такою, якою була колись!

вул. Остроградського, 2, м. Полтава, 36000
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати